Paldies, 2023! Atskats uz šo gadu parfimērijā
Strauji tuvojas gada nogale, un decembris, kā zināms, paskries vienā mirklī. Tāpēc Villa Mode ir gatava atskatīties uz, mūsu skatījumā, svarīgākajiem 2023. gada notikumiem nozarē, kas mūs interesē visvairāk - parfimērijā.
1. Iesākumā “garlaicīgās” ziņas.
Saskaņā ar Cosmetics Business (medijs kosmētikas industrijas profesionāļiem), parfimērijas nozare turpina augt un nemaz nedomā apstāties. Vienlaikus ir skaidri saskatāma tendence - cilvēki nevis vienkārši pērk un lieto smaržas vairāk, nekā iepriekš, bet gan intensīvi meklē kvalitatīvāku un ilgnoturīgāku parfimēriju. Meklējumi norisinās gan luksusa un nišas, gan mass-market segmentā. Luksusa un nišas parfimērijas lietotāji testē, kādi ir mākslinieciskie un kvalitātes griesti, ko parfimēri šobrīd var piedāvāt. Savukārt, mass-market parfimērijas segmentā cilvēki “uzrok tirgu”, lai iespēju robežās iegūtu kāroto iespējami izdevīgāk.
2. TRENDI 2023:
NOSTALĢIJA
Kad līdzās notiek jukas (ar to domājot visu, par ko varam lasīt jaunākajās ziņās), ierasti atdzimst ilgas pēc “vecajiem laikiem”, kad “zāle bijusi zaļāka”. Parfimēri kā no jauna ieraudzījuši, piemēram, pačūliju (topā 60tajos gados) un ambru (topā 80tajos gados). Nostalģiju rada arī vaniļa, sandalkoks, ingvers un citi - aizgājušo desmitgažu vadošie aromāti.
Arī mēs, Villa Mode, savā sortimentā iekļāvām Lesquendieu Historical Collection aromātu Feu De Bengale, kurš sākotnēji radīts 1925. gadā, tagad no jauna atdzimis, un itin kā apskauj ar siltu, nomierinošu, greznu un aristokrātisku vaniļu. 2024. gadā ceram sortimentu papildināt arī ar pārējiem Lesquendieu vēsturiskajiem aromātiem, visvairāk sapņojot par Oud Saffron.
DABA MAKSIMĀLI AUTENTISKĀ IZPAUSMĒ
Šis trends iet rokrokā ar centieniem pēc ilgtspējas un dabai draudzīgiem risinājumiem. Tātad patērētāji neaprobežojas ar interesi par “zaļām” notīm (svaigums, koksne, augi, ēteriskās eļļas), bet novērtē, cik lielu pēdu dabā atstājusi šī aromāta ražošana, iepakojums un transportēšana. Priekšroku dodot, protams, sastāvdaļām no ilgstpējīgām saimniecībām, otrreizējiem materiāliem iepakojumā un vietējiem produktiem, kuri nav vesti no otras pasaules malas.
NOSKAŅOJUMA MAINĪTĀJI
Šis trends savā ziņā sasaucas ar pirmo - nostalģiju. Cilvēki sākuši jautāt pēc smaržām, kas “uzlabotu un paceltu noskaņojumu”: svaigi, saldi augļi, ziedi, ar mēru arī citrusi. Šī ir ļoti laba ziņa, jo daudzi patiešām sajutuši un pārliecinājušies, cik spēcīgs instruments ir mūsu ožas sistēma. Smarža nav “tikai smarža” - tā ir maņa, kuru var gan lutināt, gan trenēt, gan izmantot dažādiem nolūkiem… piemēram, lai uzlabotu savu emocionālo pašsajūtu.
Villa Mode pie šī trenda pievieno arī mājas aromātu pieaugošo popularitāti. Vai esat ievērojuši, cik plašs kļuvis mājas aromātu klāsts veikalos? Turklāt arī tādos veikalos, kuru pamata sortimentā nemaz nav parfimērija vai saimniecības preces.
GARĪGĀS VESELĪBAS TERAPIJA
Ja šķiet, ka apkārt vai mudž no dažādiem garīgo prakšu vēstniekiem un skolotājiem, tad gatavojieties - nākotnē būs vēl vairāk. Iemesls pavisam vienkāršs - ir pieprasījums. Cilvēki meklē atbildes, meklē izeju, meklē jēgu un veidu, kā dzīvot labāk. Pie šīs aktualitātes visorganiskāk pieder aromterapija, kas, protams, nav nekas jauns, bet ko praktizē aizvien vairāk cilvēku.
3. Top jaunpienācēji - mūsu izvēle
2023. gadā iznākuši ļoti daudz jauni aromāti. Villa Mode izcels piecus starp interesantākajiem:
- Kajal, Masa. Mums ir sajūta, ka šajā aromātā savijas vairāki no iepriekšminētajiem trendiem, izgaismojot šo laikmeta maiņas slieksni, uz kura stāvam, visās tā šķautnēs. Ārkārtīgi daudzslāņains aromāts.
- Byredo, Rouge Chaotique. Mūsuprāt, viens no komfortablākajiem aromātiem, ko nēsāt drēgnā rudenī, kad ziemelis pūš pretī. Kā silts džemperis un karsta šokolāde.
- Le Labo, Lavande 31. Lavanda + bergamote + neroli. Atcerieties par nostalģiju?
- Diptyque, L’Eau Papier. Pūderīgs un maigs kā mīlas vēstule, rakstīta rokrakstā uz papīra.
- Amouage, Guidance. Princese ieelpo saldo bumbieru aromātu, un bruņinieks čukst viņai ausī aizraujošu pasaku. Vai sajutāt atmosfēru? Amouage, kā ierasts, rada aromātus-stāstus.
4. Alternatīvas klasiskajai stikla pudelei
Dažos gadījumos ilgstpējas vārdā, citos ekonomisku apsvērumu dēļ smaržas meklē alternatīvus veidus, kā nonākt pie sava cilvēka. Pusaudžu vidū apgriezienus sāk uzņemt aromatizēti spreji matiem (populārs vārds + izdevīga cena = tas, ko var atļauties paaudze, kura pati vēl nepelna). Cits piemērs - cietie aromāti (solid perfume), kurus var uzziest uz ādas kā krēmu. Var diskutēt, var izmēģināt, bet viens cieto smaržu bonuss ir redzams uzreiz - draudzīgums ceļotājiem. Nekādu problēmu ar tilpuma ierobežojumiem.
5. Kā pēdējo izcelsim...
...mums vispersoniskāko notikumu - Villa Mode nodibināšanu. Pirmie soļi ir sperti, un jau drīzā nākotnē mēs vēlamies piedāvāt Latvijas iedzīvotājiem aromātus, kas nav pieejami (vai ir reti sastopami) vietējos veikalos. Kā arī, protams, palikt uzticīgi mūsu pamata principam - kvalitāte pār kvantitāti, lai Villa Mode klienti var būt droši, ka saņem izcilus parfimērijas mākslas darbus.
Ar vislielāko interesi tuvojamies 2024. gadam.
Lai jums maģisks svētku laiks!
Rakstiet komentāros, kas jūs ir pārsteidzis vai licies nozīmīgs saistībā ar parfimēriju šajā gadā?